Hoe kan ik het beste mijn mond/kunstgebit/beugel
verzorgen?
Iedereen wil graag een gezonde, frisse, sterke en schone mond. In onze Praktijk leggen wij u graag uit, en geven wij instructies over, hoe u voor uw situatie het beste uw mond, kunstgebit en/of beugel kunt verzorgen. Hierbij geven wij ook advies over de aanschaf en gebruik van diversen hulpmiddelen zoals een (elektrische) tandenborstel, tandpasta, monddouche, ragers, stokers,tongschrapers en mondspoelmiddelen. Wij helpen u graag, belt u voor een afspraak op telefoonnummer 06- 44 95 62 31.
Hoe vaak moet ik naar de mondhygiënist?
Dit is afhankelijk van uw mondsituatie en uw eigen wensen. Het kan voorkomen dat vanuit uw mondsituatie regelmatige behandelingen noodzakelijk zijn bijvoorbeeld elke 3 of 6 maanden. Ook kan het voorkomen dat u er zelf voor kiest om één, of meerdere behandeling(en) te ondergaan bijvoorbeeld in het geval van een slechte adem. Het uitgangspunt van de praktijk is door preventie een gezonde, frisse, sterke en schone mond na te streven. Voor een optimaal resultaat is het belangrijk u te laten adviseren. U kunt bij de praktijk dan ook terecht voor advies over uw mondsituatie en uw eigen relevante wensen. Wij helpen u graag. Belt u voor een afspraak op telefoonnummer 06-44 95 62 31.
Ik ben ingeschreven bij een tandartspraktijk. Kan ik
daarnaast een mondhygiënist bezoeken in een andere
praktijk?
U bent vrij in de keuze van een mondhygiënist. Ook als er al in de praktijk van uw tandarts een mondhygiënist werkzaam is, waar mogelijk de tandarts u naar verwijst, blijft u vrij in uw keuze.
Ik ben mijn afspraak vergeten, wat nu?
Neemt u in dat geval zo spoedig als mogelijk contact op met de praktijk op telefoonnummer 06 - 44 95 62 31. Veelal kan de behandeling nog opdezelfde dag of die betreffende week plaatsvinden.
Is de praktijk rolstoel toegankelijk?
De praktijk is gevestigd op de eerste verdieping en bereikbaar via een comfortabele trap. Helaas is de praktijk daardoor niet rolstoel toegankelijk. Bent u slecht(ter) ter been belt u dan de praktijk vooraf of bij aankomst op telefoonnummer 06-44 95 62 31. Wij helpen u graag met het betreden van de praktijk.
Is een behandeling bij de mondhygiënist pijnlijk?
Of een behandeling pijnlijk is heeft te maken met uw mondsituatie en uw eigen pijnbeleving. De praktijk vindt het zeer belangrijk dat u zich op uw gemak voelt en geen pijn ondergaat tijdens de behandeling(en). U krijgt van ons dan ook echte en ruime aandacht en streven wij ernaar u een pijnloze behandeling te laten ondergaan. Mocht u onverhoopt tijdens of na de behandeling toch nog pijn hebben geeft u dit dan direct aan. De praktijk zet zich er voor in om samen met u tot een optimaal resultaat te komen.
Kan ik gemakkelijk met het openbaar vervoer de praktijk
bereiken?
De praktijk is zeven loopminuten verwijderd van het trein-en busstation "Zaanse Schans" (voorheen Station Koog-Zaandijk). Volgt u bij het verlaten van het station de bordjes Zaanse Schans. U loopt direct de stationsstraat in. Na +/- 400 meter gaat u rechts af de Jonge Zwaanstraat in. Na +/- 100 meter vindt u aan de linker zijde de ingang van het seniorencomplex Woonzorg (Parkzicht) alwaar de praktijk zich direct bevindt.
Wanneer moet ik naar de mondhygiënist?
Er kunnen diversen redenen zijn om een bezoek aan de mondhygiënist te brengen.
Veel voorkomende redenen zijn:
- Tandplak/Tandsteen;
- Bloedend tandvlees;
- Rood (ontstoken) tandvlees;
- Terugtrekkend tandvlees;
- Gevoelige tanden/kiezen;
- Een slechte adem;
- Een vieze smaak;
- Een droge mond;
- U bent zwanger.
Maar ook voor het geven van instructies/uitleg over aanschaf en gebruik van:
- Een (elektrische) tandenborstel;
- Een monddouche;
- Tandpasta;
- Ragers;
- Stokers;
- Een tongschraper;
- Mondspoelmiddelen;
- Voeding en dranken.
Als ook het reinigen van:
- Implantaten;
- Een beugel;
- Een kunstgebit.
Daarnaast is het mogelijk dat het advies van uw tandarts komt om een bezoek aan de mondhygiënist te brengen. Ook als er geen directe redenen zijn om een bezoek aan de mondhygiënist te brengen, is het vanuit oogpunt van preventie aan te bevelen om één maal per jaar een (controle) bezoek aan de mondhygiënist te brengen. Dat is goed voor uw mondsituatie en fijn om de behandelkosten voor de toekomst beheersbaar te houden. U bent van harte welkom op de praktijk. Wij helpen u graag. Belt u voor een afspraak op telefoonnummer 06-44 95 62 31.
Wat dien ik bij een eerste consult mee te nemen?
Bij een eerste consult dient u uw identiteitskaart en, indien u voor tandheelkundige zorg verzekerd bent, uw zorgpas mee te nemen.
Wat is de betalingstermijn van de factuur?
U ontvangt van de praktijk een factuur voor de behandeling. De betalingstermijn is twee weken ingaande vanaf de declaratie datum. U vindt de declaratiedatum rechtsboven op uw factuur.
Wat zijn de parkeermogelijkheden?
Er zijn ruime en gratis parkeermogelijkheden voor auto en fiets direct voor de praktijk aanwezig.
Wordt de behandeling vergoed door de zorgverzekering?
De door de praktijk geleverde mondzorg wordt voor kinderen tot 18 jaar via de basisverzekering voor 100% vergoed. Behandelingen bij volwassenen vanaf 18 jaar worden bij de meeste aanvullende tandartsverzekeringen, afhankelijk van de polisvoorwaarden en uw gekozen verzekeringspakket, voor 75-100% vergoed. Wij adviseren u voor afgaand aan de behandelingen, in uw polisvoorwaarden, na te gaan wat uw verzekering exact vergoedt.
Geen resultaten gevonden