INFORMATIE

 
Praktijkadres

Parkzicht 47 BO
1541 JZ Koog aan de Zaan
Telefoon: 06 - 44 95 62 31

Openingstijden

De praktijk is zeven dagen per week overdag en s'avonds op afspraak geopend. Tijdens een reguliere feestdag is de praktijk gesloten.

Afspraken

U kunt ongeacht dag of tijdstip een afspraak maken. Bel, whatsapp of SMS naar telefoonummer 06-44 95 62 31. Vanwege de zeer ruime openingstijden en ontbrekende wachttijden kunt u veelal nog dezelfde dag terecht. U bent vrij in de keuze van behandelaar. Een verwijzing van uw tandarts is niet nodig.  

Bereikbaarheid

De praktijk is gevestigd direct naast het paramedisch centrum Koog Zaandijk aan de achterzijde van seniorencomplex Woonzorg grenzend aan het Koogerpark. U vindt hier ruime en gratis parkeermogelijkheden voor auto en fiets. De praktijk is zeven loopminuten verwijderd van Trein- en Bushalte "Station Zaanse Schans". Volgt U in het complex de verwijzing van "M.A.M. de Bakker mondhygiënist" of "Paramedisch centrum Koog aan de Zaan". De praktijk bevindt zich op de eerste verdieping en is gemakkelijk bereikbaar via een comfortabele trap. Helaas is de praktijk niet rolstoeltoegankelijk. Bent U wat slechter ter been belt U dan vooraf of bij aankomst de praktijk op telefoonnummer 06-44 95 62 31. Wij helpen U graag met het betreden van de praktijk.

Kwaliteitszorg

De praktijk hecht grote waarde aan kwaliteit en service. Om de kwaliteit en de service van de geboden  behandelingen te waarborgen volgen wij dan ook regelmatig bijscholing in de vorm van cursussen, congressen en collegiale bijeenkomsten. Daarnaast is de praktijk lid van de Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (NVM) en het kwaliteitsregister Mondhygiënisten (KRM). De NVM is de beroepsorganisatie voor mondhygiënisten in Nederland en staat borg voor professionele preventieve mondzorg van haar leden. Het KRM is een register voor de professionele  mondhygiënist en kenmerkt zich door hoge kwaliteitseisen namens de eigen beroepsgroep.

Klachten

De praktijk zet zich in voor goede zorg en service. Mocht U ondanks al deze inzet niet tevreden zijn over de geboden zorg of service meldt U dit dan direct, bij voorkeur tijdens de behandeling, bij de praktijk. De praktijk zet zich er voor in om samen met U tot een oplossing te komen. Mocht dit onverhoopt niet succesvol zijn dan heeft u altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met de stichting Expertise Centrum Klacht- en Gezondheidsrecht (ECKG) voor een beroep op de NVM-klachtenregeling.

Praktijk

De praktijk is in 1999 opgericht door Annemiek de Bakker, mondhygiënist. In de loop der jaren is de praktijk vanuit meerdere (tandarts) vestigingen in Assendelft, Uitgeest, Westzaan en Zaandam uitgeoefend. Sinds 2016 wordt, vanwege de toenemende vraag naar ruime openingstijden en flexibiliteit in het maken van afspraken, de praktijk vrijgevestigd uitgeoefend (alleen mondhygiënist) vanaf een nieuwe en voor Zaanstad centraal gelegen locatie Parkzicht 47BO te Koog aan de Zaan.

Missie

De missie van de praktijk is U te helpen om uw mond en gebit gezond, sterk, fris en schoonte houden. Wij doen dit door de nadruk te leggen op preventie waardoor U langer kunt genieten van uw tanden en kiezen en de behandelkosten beheersbaar blijven.

Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik naar de mondhygiënist?
Er kunnen diversen redenen zijn om een bezoek aan de mondhygiënist te brengen. Veel voorkomende redenen zijn:

- Tandplak/Tandsteen;

- Bloedend tandvlees;

- Rood (ontstoken) tandvlees;

- Terugtrekkend tandvlees;

- Gevoelige tanden/kiezen;

- Een slechte adem;

- Een vieze smaak;

- Een droge mond;

- U bent zwanger.

Het geven van instructies/uitleg over aanschaf en gebruik van:

- Een (elektrische) tandenborstel;

- Een monddouche;

- Tandpasta;

- Ragers;

- Stokers;

- Een tongschraper;

- Mondspoelmiddelen;

- Voeding en dranken;

Maar ook voor het reinigen van:

- Implantaten;

- Een beugel;

- Een kunstgebit.

Daarnaast is het mogelijk dat het advies van uw tandarts komt om een bezoek aan de mondhygiënist te brengen.

Ook als er geen directe redenen zijn om een bezoek aan de mondhygiënist te brengen, is het vanuit oogpunt van preventie aan te bevelen om één maal per jaar een (controle) bezoek aan de mondhygiënist te brengen. Dat is goed voor uw mondsituatie en fijn om de behandelkosten voor de toekomst beheersbaar te houden.

U bent van harte welkom op de praktijk. Wij helpen U graag. Belt U voor een afspraak op telefoonnummer 06-44 95 62 31.

Ik ben ingeschreven bij een tandartspraktijk. Kan ik daarnaast een mondhygiënist bezoeken in een andere praktijk?
U bent vrij in de keuze van een mondhygiënist. Ook als er al in de praktijk van uw tandarts een mondhygiënist werkzaam is waar mogelijk de tandarts U naar verwijst blijft U vrij in uw keuze.

Wat dien ik bij een eerste consult mee te nemen?
Bij een eerste consult dient U uw identiteitskaart en uw zorgpas mee te nemen.

Hoe vaak moet ik naar de mondhygiënist?
Dit is afhankelijk van uw mondsituatie en uw eigen wensen. Het kan voorkomen dat vanuit uw mondsituatie regelmatige behandelingen noodzakelijk zijn bijvoorbeeld elke 3 of 6 maanden. Ook kan het voorkomen dat U er zelf voor kiest om één, of meerdere behandeling(en) te ondergaan bijvoorbeeld in het geval van een slechte adem. Het uitgangspunt van de praktijk is door preventie een gezonde, frisse, sterke en schone mond na te streven. Voor een optimaal resultaat is het belangrijk U te laten adviseren. U kunt bij de praktijk dan ook terecht voor advies over uw mondsituatie en uw eigen relevante wensen. Wij helpen U graag. Belt U voor een afspraak op telefoonnummer 06-44 95 62 31.

Is een behandeling bij de mondhygiënist pijnlijk?
Of een behandeling pijnlijk is heeft te maken met uw mondsituatie en uw eigen pijnbeleving. De praktijk vindt het zeer belangrijk dat U zich op uw gemak voelt en geen pijn ondergaat tijdens de behandeling(en). U krijgt van ons dan ook echte en ruime aandacht en streven wij ernaar U een pijnloze behandeling te laten ondergaan. Mocht U onverhoopt  tijdens of na de behandeling toch nog pijn hebben geeft U dit dan direct aan. De praktijk zet zich er voor in om samen met U tot een optimaal resultaat te komen.

Wordt de behandeling vergoed door de zorgverzekering?
Mondzorg voor jeugdigen tot 18 jaar wordt via de basisverzekering voor 100% vergoed. Behandelingen bij volwassenen vanaf 18 jaar worden bij de meeste aanvullende tandartsverzekeringen, afhankelijk van de polisvoorwaarden en uw gekozen verzekeringspakket, voor 75-100% vergoed. Wij adviseren U voor afgaand aan de behandelingen, in uw polisvoorwaarden, na te gaan wat uw verzekering exact vergoedt.

Is de praktijk rolstoel toegankelijk?
De praktijk is gevestigd op de eerste verdieping en bereikbaar via een comfortabele trap. Helaas is de praktijk daardoor niet rolstoel toegankelijk. Bent u slecht(ter) ter been belt U dan de praktijk vooraf of bij aankomst op telefoonnummer 06-44 95 62 31. Wij helpen U graag met het betreden van de praktijk.

Wat zijn de parkeermogelijkheden?
Er zijn ruime en gratis parkeermogelijkheden voor auto en fiets direct voor de praktijk aanwezig.

Kan ik gemakkelijk met het openbaar vervoer de praktijk bereiken?
De praktijk is zeven loopminuten verwijderd van het trein- en busstation "Zaanse Schans" (voorheen Station Koog-Zaandijk). Volgt U bij het verlaten van het station de bordjes Zaanse Schans. U loopt direct de stationsstraat in. Na +/- 400 meter gaat U rechts af de Jonge Zwaanstraat in. Na +/- 100 meter vindt U aan de linker zijde de ingang van het seniorencomplex Woonzorg (Parkzicht) alwaar de praktijk zich direct bevindt.

Hoe kan ik het beste mijn mond/kunstgebit/beugel verzorgen?
Iedereen wil graag een gezonde, frisse, sterke en schone mond. In onze Praktijk leggen wij U graag uit, en geven wij instructies over, hoe U voor uw situatie het beste uw mond, kunstgebit en/of beugel kunt verzorgen. Hierbij geven wij ook advies over de aanschaf en gebruik van diversen hulpmiddelen zoals een (elektrische) tandenborstel, tandpasta, monddouche, ragers, stokers, tongschrapers en mondspoelmiddelen. Wij helpen u graag, belt U voor een afspraak op telefoonnummer 06- 44 95 62 31.

Wat is de betalingstermijn van de factuur?
U ontvangt van de praktijk een factuur voor de behandeling. De betalingstermijn is twee weken ingaande vanaf de declaratie datum. U vindt de declaratiedatum rechtsboven op uw factuur.

Ik ben mijn afspraak vergeten, wat nu?
Neemt U in dat geval zo spoedig als mogelijk contact op met de praktijk op telefoonnummer 06 - 44 95 62 31. Veelal kan de behandeling nog opdezelfde dag of die betreffende week plaatsvinden. 

 

© Copyright 2020 M.A.M. de Bakker Mondhygiëniste

Disclaimer:

Op deze website staat algemene informatie. Wilt U persoonlijk advies dan helpen wij U graag. Belt U de praktijk voor het maken van een afspraak. De informatie op de website is zo betrouwbaar als mogelijk gemaakt. M.A.M. de Bakker Mondhygiëniste aanvaard geen enkele aansprakelijkheid indien U bij afwijking van deze betrouwbaarheid schade ondervindt.